social
W dobie cyfryzacji wszystkie, nawet najmniejsze firmy muszą być dostępne w sieci. Od dawna już powszechny jest pogląd, że jeżeli jakaś działalność nie ma chociażby strony internetowej i fanpage’u na Facebooku, to w zasadzie nie istnieje. Kolejnym portalem, na którym warto, aby pojawiła się nasza firma, jest LinkedIn. Jak więc założyć profil na tej platformie?
Dlaczego warto, aby nasza firma miała swój profil na LinkedIn
Na LinkedIn królują profile osobiste i to właśnie one są kluczowym narzędziem. Wykorzystują je chociażby działy sprzedaży w celu pozyskiwania wartościowych leadów sprzedażowych, a także specjaliści traktujący je jako ważny element strategii budowania marki osobistej. To również profile prywatne są tymi, z którymi użytkownicy LinkedIn chętniej wchodzą w interakcje, udostępniając i reagując na tworzone przez nie treści. Z tego też powodu profile osobiste są zdecydowanie lepszym rozwiązaniem np. dla freelancerów, którzy promują usługi świadczone osobiście, lub osób, które chcą zbudować sieć kontaktów i być postrzegane jako eksperci w swoim środowisku branżowym.
Czym wyróżniają się profile firmowe na LinkedIn?
Profile firmowe wyróżniają się kilkoma cechami, które mogą okazać się użyteczne zarówno dla małych, jak i dużych firm:
- Profil firmy, a także artykuły publikowane przez nas lub poprzez ten profil pozycjonują się w Google, dzięki czemu mogą zostać odnalezione nie tylko poprzez wewnętrzną wyszukiwarkę portalu, ale również poprzez wyszukiwarkę Google.
- Firmy, które nie mają strony na LinkedIn w profilach osobistych pracowników wyświetlają się bez logo, co wygląda zdecydowanie mniej profesjonalnie. Powinniśmy zwrócić na to uwagę, zwłaszcza że istnieje duże prawdopodobieństwo, że to właśnie profil prywatny (nasz lub któregoś z naszych pracowników) zostanie w pierwszej kolejności odwiedzony przez osobę, z którą postanowimy skontaktować się za pośrednictwem LinkedIn lub która odnajdzie nas poprzez tę platformę. Wpływa to pozytywnie również na budowanie świadomości marki. Każdy pracownik, który oznacza firmę na swoim profilu w sekcji doświadczenie zawodowe, automatycznie zaczyna obserwować jej profil, a tym samym wyświetlane są mu tworzone przez nas treści.
- Na profilu firmy możemy publikować informacje o aktualnych ofertach pracy w naszej firmie, a także informacje o samej firmie, jej kulturze organizacyjnej itd. Jest to kolejny punkt styku z potencjalnymi klientami lub kontrahentami, gdzie mogą oni dowiedzieć się cennych rzeczy na temat naszej działalności.
- Profilem firmy mogą zarządzać pracownicy, zadanie to możemy więc oddelegować, wyznaczając administratorów (może to być więcej niż jedna osoba), którzy zajmą się publikowaniem treści w imieniu naszej firmy. Nie jest to możliwe w przypadku profilu prywatnego, nie możemy też udostępniać go osobom trzecim, ponieważ zabrania tego regulamin LinkedIn.
Jak założyć profil firmy na LinkedIn
Założenie profilu firmy na LinkedIn jest stosunkowo proste. Aby to zrobić, musimy posiadać profil prywatny na LinkedIn. Jeśli już go mamy, klikamy na ikonkę Praca w prawym górnym rogu strony.
U dołu rozwijanego menu klikamy napis Utwórz stronę firmową +.
Następnie musimy wybrać, jaki rodzaj strony chcemy stworzyć. Do wyboru mamy:
- Profil firmy – to podstawowy typ strony firmowej, na której znajdziemy informacje o firmie, opis jej działalności, pracowników, dane kontaktowe itd. Ma swój własny adres URL, który sami możemy ustalić i który pozycjonuje się w wyszukiwarkach. Posiadanie tego typu strony daje nam możliwość publikowania ofert pracy, jak również aktualności dotyczących samej firmy.
- Stronę marki – aby założyć stronę marki musimy być administratorami profilu firmowego. Stronę marki możemy wykorzystać m.in. gdy nasza działalność prowadzona jest w obrębie kilku oddziałów regionalnych lub gdy w ramach jednej firmy funkcjonuje wiele różnych marek. Tworzymy wtedy osobną stronę dla każdego oddziału lub marki wchodzącej w skład naszej firmy.
- Instytucję edukacyjną – jest to rodzaj strony na LinkedIn dedykowanej instytucjom takim jak szkoły i uczelnie wyższe. Strona ta posiada zakładkę, w której zbierane i prezentowane są dane dotyczące absolwentów placówki. Umożliwia ona również administratorowi wchodzenie w interakcje ze studentami, absolwentami i pracownikami uczelni.
W kolejnym etapie musimy uzupełnić podstawowe informacje o naszej firmie, takie jak:
- nazwa;
- publiczny adres URL na LinkedIn – będzie to adres naszej strony firmowej, widoczny na tym portalu;
- link do strony zewnętrznej;
- informacje o firmie, takie jak branża, wielkość firmy i rodzaj firmy;
- logo;
- slogan.
Kiedy wprowadzimy już wszystkie wymagane informacje, możemy odznaczyć pole wyboru, potwierdzając, że jesteśmy właścicielami danej firmy lub mamy prawo działać w jej imieniu i stworzyć jej stronę.
Pozostaje już tylko kliknąć przycisk stwórz stronę i zacząć uzupełniać resztę jej profilu.
Co publikować na stronie firmowej na LinkedIn
Skoro udało się nam założyć stronę firmową na LinkedIn, pora zastanowić się nad tym, co powinno się na niej znaleźć.
LinkedIn jest bardzo specyficzną społecznościówką, której grupą docelową z założenia mają być specjaliści z różnych branż i dziedzin. Dzięki temu platforma jest niemal idealnym narzędziem do prowadzenia marketingu B2B. Jak z niego korzystać? Aby się tego dowiedzieć, przeczytaj nasz artykuł o tym, jak prowadzić profil firmowy na LinkedIn.